Telian naiset mentoroimaan yrittäjänaisia

Kukkakauppa Ruusupuun yrittäjä Minna Rintala (vas) ja Milla Hänninen Telian aluemyynti.


Haastattelussa Telian aluemyynnin vetäjä Milla Hänninen.

Miksi Telian naiset innostuivat mentoroinnista?

Yritysten toimintaympäristöt muuttuvat jatkuvasti ja etenkin koronapandemia on pakottanut niin ihmiset kuin yrityksetkin sopeutumaan nopeasti muuttuviin tilanteisiin. Teknologian kehittyminen muuttaa vauhdilla ihmisten tapaa toimia, käydä kauppaa ja kuluttaa. Siksi teknologia kannattaakin nähdä ennen kaikkea mahdollisuutena.

Tärkeintä on ymmärtää mitä osaa, mitä voi oppia ja mitä kannattaa mieluummin ulkoistaa. Teknologia on onnistunut tehtävässään silloin, kun päivän aikana ei tarvitse miettiä sujuvatko asiat.

Miksi mentorointi juuri naisyrittäjille?

On hienoa, että naiset ovat mukana kehittämässä uutta ja vaikuttamassa yhteiskuntaan yrittäjyyden kautta. Me Telian naiset haluamme auttaa Yrittäjänaisia tehostamaan liiketoimintaansa fiksujen ICT-ratkaisujen avulla. Mentorointiyhteistyöllä haluamme auttaa Yrittäjänaisia tunnistamaan yritystoimintansa haasteita, joihin teknologialla voidaan helposti vastata.

Tarjoamme tietoa eri vaihtoehdoista ja sparrailemme haluamistanne aiheista. Sujuvat ICT-ratkaisut auttavat liiketoimintaa ja vähentävät huolia liiketoiminnan katkoksista. Kaikki tämä lisää osaltaan myös yrittäjän hyvinvointia ja asiakastyytyväisyyttä.

Oletteko tehneet mentorointia aiemmin?

Tarjosimme koronapandemian alkaessa mainostilaa ahdingossa oleville yrittäjille kuten jyväskyläläiselle kukkakauppa Ruusupuulle.

Ruusupuulla oli käytössään suorat numerot verkkosivuillaan, jolloin tavoitettavuudenhallinta sekä sisäinen viestintä oli haastavaa. Päivystyspuhelinta kuljetettiin fyysisesti työntekijältä toiselle, sisäiset puheluiden siirrot eivät ole olleet mahdollisia, yrittäjä vastasi puheluihin 24/7. Vastaamattomiin puheluihin reagoitiin joskus useaan kertaan, koska puhelulokien jakaminen ei ollut mahdollista.

Lähdimme yhdessä etsimään ratkaisua. Yrittäjä hankki työntekijöille laitteet, liittymät ja Telia Touchpoint mobiilivaihteen, jolloin puhelunsiirrot onnistuvat ja poissaolotiedotteet saatiin käyttöön. Autoimme Ruusupuuta siis tehostamaan liiketoimintaansa teknologian avulla.

Keskisuomalaisen sivuilta löytyy hieno artikkeli yrittäjä Minna Rintalasta ja miten hän selvisi koronakeväästä https://www.ksml.fi/paikalliset/2355180

Miksi yrittäjät tarvitsevat teknologista osaamista?

Teknologian kehittyminen tarjoaa niin mahdollisuuksia kuin haasteitakin yrittäjille. Pandemia on pakottanut monet mukauttamaan liiketoimintaansa lennosta, mikä voi aiheuttaa lisääntynyttä tarvetta sparrailuun parhaista toimintatavoista.

Kannattaa hakea mukaan Telian mentorointiohjelmaan.

Mentorointi sisältää kaksi 1,5 tunnin etä- tai läsnätapaamista. Osallistujista voidaan tehdä haastattelu ja sisältöä Telian eri kanaviin. Haku 15.10.2021 mennessä.

Miten voisimme kehittää sinun liiketoimintaasi teknologian avulla? Mikään haaste ei ole liian pieni tai suuri yhdessä pohdittavaksi.

Hae mukaan Telian naisten mentorointiohjelmaan 15.10.2021 mennessä

Lomakkeessa kysytään nimi, email, puhelinnumero, asuinpaikka, mikä liiketoiminta on kyseessä ja mihin tarvitsee apua.

Ilmoitamme valituiksi tulleille hakijoille henkilökohtaisesti. Mentorointi sisältää kaksi 1,5 tunnin etä- tai läsnä tapaamista. Yrittäjästä voidaan tehdä haastattelu ja sisältöä Telian eri kanaviin. Toivomme, että yrittäjä sitoutuu jakamaan kokemuksiaan mentoroinnista myös omissa some-kanavissaan.


Blogissa: