Webinaari naisille, joille yksi prosentti ei riitä

Perjantaina 23.4.2021 klo 9–12

Ilmoittaudu mukaan tästä

Ohjelma

Tervetuloa

Carita Orlando, Yrittäjänaisten toimitusjohtaja

Kasvuyrityksen tarina

Riina Laaksonen, Nordic Fit Mama
Riina on äitiysliikuntaan erikoistunut personal trainer. Hänen yritysideansa on lähtenyt omasta tarpeesta. Nordic Fit Mama on äitien yhteisö ja verkkovalmennuksia myyvä yritys. Hän on usein ollut joukon ainoa nainen sijoitusneuvotteluissa tai startup-yritysten perustajien keskellä. Matkan varrella on otettu riskejä ja tavoiteltu suuria. Riina kertoo omat kokemuksensa yrityksen kasvukivuista ja siitä, miten verkossa voi kasvattaa bisnestä.

Mistä saan apua kasvuun?

Mikko Armila, NewCo Helsinki
Mikko antaa parhaimmat vinkkinsä ja neuvonsa, mistä voi hakea apua ja tukea yritystoiminnan kasvattamiseen ja kehittämiseen. Tänä päivänä maailma on pieni ja pienikin yritys voi kansainvälistyä ja kasvaa. Mikolla on laaja kokemus eri yritysvaiheessa olevien yritysten neuvonnasta. Hän kuuluu tiimiin, joka antaa pitkäaikaista tukea ja omistautunutta henkilökohtaista valmennusta varhaisen vaiheen startup-yrityksille.

Suomesta pääsee helposti maailmalle

Katja Kantola, Mifuko Oy
Verkkokaupasta kasvuyritys ja kansainvälinen bisnes. Mifuko myy reilun kaupan kasseja ja toimii Suomen lisäksi mm. Saksassa. Liiketoiminnan peruspilarina on eettisesti valmistetut tuotteet. Yrittäjät Mari Martikainen ja Minna Impiö perustivat Mifukon vuonna 2009 ajatuksella yhdistää suomalainen muotoilu perinteiseen kenialaiseen käsityötaitoon ja Reilun kaupan periaatteisiin. Vuonna 2012 yhtiön rinnalle perustettiin yhdistys, jonka tavoitteena on parantaa paikallisten käsityöläisyhteisöjen hyvinvointia Keniassa, Makuenissa ja Machakoksessa.

Sanoja ja tekoja: Miten kasvatan liiketoimintaani viestinnällä?

Sanna Puutonen, viestintäkonsultti SEK
Sanna on teekkari, humanisti ja markkinointiviestinnän ammattilainen, joka on urallaan taikonut hotelliketjujen fuusiosta liki 300 artikkelia Suomen medioihin ja provosoinut toimittajan kirjoittamaan ärsyyntyneen kolumnin liian hyvin toteutetusta kuukautiskampanjasta.
Miten saan asiakkaat ja rahoittajat kiinnostumaan yrityksestäni? Miten erottaudun kilpailijoista? Millaista huomiota kasvuyrittäjän kannattaa tavoitella, ja millaisia keinoja siihen on tarjolla?

’’Because We Can Do It!’’ –  Naisyrittäjäkin voi saada rahoitusta yritykselleen

Julianna Borsos, Pääomasijoitusrahasto Bocap
Julianna on rahoitusalan ja pääomasijoittamisen rautainen ammattilainen. Hän on tottunut olemaan monissa tilanteissa ensimmäinen nainen. Vuonna 2012 hän perusti Pohjoismaiden ensimmäisen naisen perustaman pääomasijoitusrahastoyhtiön. Julianna kertoo omat kokemuksensa yrittäjänä ja rahoittajana.
Miksi naiset ovat vähemmistö kasvuyhtiö-kentällä? Miten hyvä idea myydään rahoittajalle ja mitä rahoittaja odottaa omistukseltaan? Missä vaiheessa ulkopuolista rahoitusta kannattaa hakea? Millaisia ominaisuuksia kasvuyrityksen yrittäjällä pitää olla? Pärjääkö yksin vai tarvitaanko tiimi?